menu

Bérelhető berendezések kezelésének
optimalizálása kétfrekvenciás RFID-címkékkel

Esettanulmány

RFID-címkék RFID-olvasók

Kétfrekvenciás RFID-címkék

A berendezések bérbeadásával foglalkozó cégek kétfrekvenciás RFID-címkék használatával jelentősen növelhetik hatékonyságukat.

Kihívás: Automatizálás és váltás papíralapúról digitálisra

Egy berendezések bérbadásával foglalkozó sikeres cégnél egyre nagyobb problémát jelentett a gyorsan bővülő ügyfélbázis és eszközleltár kezelése. Előfordult, hogy eltűntek eszközök a leltárból csak azért, mert nem voltak megfelelően befoglalva. A cég erre szigorúbb folyamatokkal és papíralapú nyilvántartás bevezetésével reagált, de az eszközre vetített nyereségesség kielégítő szintjének elérése továbbra is problémát jelentett számukra.

Megoldás: Nagyobb automatizálás kétfrekvenciás RFID-címkékkel

A Brady Corporation a cég berendezésein használt vonalkódok megbízható kétfrekvenciás RFID-címkékre való lecserélését, és helyszíni RFID és NFC nyomtató- és programozórendszer telepítését, továbbá beolvasókat, berendezések átvizsgálására szolgáló szoftvereket, és a cég meglevő ERP-rendszerébe való integrációt javasolt.

Amikor egy ügyfél megrendel egy berendezést, annak raktárban való elérhetősége a telepített UHF RFID-olvasókkal valós időben ellenőrizhető. A raktárban dolgozók a hordozható beolvasóikat használhatják a berendezések kézi erővel vagy targoncával való bevételezésekor. Az egységek a kocsira helyezés előtt telepített RFID-olvasók előtt haladnak el, a kocsik rakományai pedig a hordozható RFID-olvasókkal néhány perc alatt bevételezhetők. Így jelentősen csökkennek a berendezések kiszállításával kapcsolatos hibák, és idő is megtakarítható.

RFID labels

A kétfrekvenciás RFID-címkék nem csak professzionális beolvasókkal, de modern okostelefonokkal is beolvashatók. Így az ügyfelek egyszerűen és pontosan jelezhetik, ha egyes kibérelt berendezésekre már nincs szükségük. A high-tech szolgáltatás használatához az ügyfeleknek csak annyit kell tenniük, hogy telepítik az alkalmazást az okostelefonjukra, és ezt például akár egy QR-kód beolvasásával is megtehetik. A generált adatok összekapcsolhatók a számlázási folyamattal, és megoszthatók a berendezéseket nyilvántartó szolgáltatásokkal is, így biztosan mindig a megfelelő tétel kerül vissza a raktárba.

Az alkalmazottak a kézi RFID-olvasóikkal néhány másodperc alatt bevételezhetik a berendezéseket azok raktárba való visszavitelekor. De a visszahozott berendezéseket stratégiai pontokon elhelyezett, telepített RFID-olvasók is azonosíthatják, és az adatokat megoszthatják a folyamat következő lépéseivel.

Emellett, mivel az RFID-megoldással valós időben megtalálható minden tétel helye, a raktári leltározások sem jelentenek többé kihívást. A leltár ellenőrzése csak néhány kattintást vagy néhány percet vesz igénybe.

A megoldás fenntarthatóságának biztosításához a Brady RFID-címkenyomtatókat is szállított. Ezekkel az ügyfél gyorsan készíthet további RFID-címkéket, így maximális rugalmassággal folytathatja a kínálat bővítését.

RFID warehouse tracking

Eredmények: Automatizált berendezéskezelés

A bérbeadással foglalkozó cégnek többé nem kell manuálisan visszakövetnie a raktárból hiányzó tételeket. Az RFID-technológián alapuló automatizált be- és kivételezési folyamatoknak köszönhetően a teljes aktív leltárkészlet automatikusan elérhető bérlésre, így biztosítva cég hatékony növekedését.